de laatste dagen Azie... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Ingeborg Spuesens - WaarBenJij.nu de laatste dagen Azie... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Ingeborg Spuesens - WaarBenJij.nu

de laatste dagen Azie...

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

01 Mei 2007 | Nederland, Eindhoven

Hallo allemaal!
Hier volgt dan het laatste verslag van mijn rondreis door Zuidoost Azië...

Ilse en ik zijn nog een paar dagen op het eiland Koh Tao gebleven om echt vakantie te vieren. Na de duikcursussen hebben we deze dagen heerlijk genoten van het strand en 's avonds lekker in de strandbars wat gedronken. We kenden best wat mensen na een paar dagen op Koh Tao en het was dan ook erg gezellig in de bars. Na deze laatste 'eilanddagen' zijn we per boot en bus weer richting Bangkok gegaan. We kwamen 's nachts om 2.00 uur aan en hadden gelukkig al een hotel geboekt. Meteen gaan slapen want we hadden voor de volgende dag een winkeldag op het programma :-).
's Ochtends een beetje uitgeslapen en daarna richting het winkelcentrum en daar een hele dag geweest en redelijk wat dingetjes gekocht. 's Avonds hadden we in onze hotelkamer een pasavond voor de kleding (pakken) die we hebben laten maken. Het was een beetje spannend, maar de pakken pasten prima. Na de passessie zijn we nog even richting de backpackersbuurt gegaan om een drankje te drinken en een dagtrip te boeken voor de volgende dag naar Kanchanaburi.
We werden bij ons hotel om 6.45 u 's ochtends opgehaald om naar Kanchanaburi te gaan. We hadden een lekker vol programma deze dag; begraafplaats soldaten, museum, brug over River Kwai, boottocht op bambooraft, olifantenritje en de dag werd afgesloten met een bezoekje aan een waterval. Het was deze dag zo'n 40 graden en zelfs de Thai klaagden over de hitte!
Rond half 10 's avonds waren we na deze actieve dag weer in ons hotel.

Donderdag hebben we nog een winkeldag gedaan en hadden we 's avonds afgesproken met Monika en Benno (die we ook op Koh Tao hadden gezien). Ilse en ik gingen met de taxi naar het hotel waar we hadden afgesproken. Dit ritje duurde veel langer dan verwacht; veel te veel verkeer in combinatie met een veel te brave chauffeur die niet precies de weg wist... We kwamen dus 45 minuten te laat aan en Monika en Benno waren net een minuut daarvoor vertrokken. Gelukkig konden we ze nog inhalen en hebben we een hele leuke avond met ze gehad.
Deze avond was ook de vertrekavond van Ilse. Rond 22.00 uur zijn we naar ons hotel gegaan en Ilse heeft om 23.00 uur een taxi genomen richting het vliegveld waar haar vliegtuig om 2.00 uur richting Nederland vertrok. Het was weer vreemd dat onze wegen scheidden en gek om afscheid te nemen.

De laatste dag heb ik niet heel veel meer gedaan; in backpackersstraat vertoefd en illegaal :-) bij het zwembad gelegen van een hotel.

Om 19.00 uur heb ik een taxi genomen richting het vliegveld want daar zou mijn vliegtuig om 23.00 uur gaan. Ingecheckt en beetje rondgelopen op het vliegveld tot we aan boord mochten rond 22.30 uur. Toen duurde het erg lang voor we richting startbaan gingen... Er bleek een lek in een luchtleiding van een vleugel te zitten en daarom waren we nog niet vertrokken. Na 2 uur in het vliegtuig te hebben gewacht, bleek dat dit onderdeel uit Amsterdam moest komen en we dus NIET zouden gaan vliegen! Iedereen weer uit het vliegtuig, paspoorten inleveren en retour door de immigratie. Onze koffers bleven in het vliegtuig en na een uur wachten werden we richting een hotel gebracht. Daar lag ik dan uiteindelijk om 3.30 uur in bed...
's Ochtends om 9.00 uur naar het ontbijt en toen bleek dat we pas om 22.00 uur zouden gaan vliegen, dus een hele dag vertraging. De dag in het 5-sterrenhotel doorgebracht met slapen, eten, kletsen en lekker in bad geweest. We vertrokken om 18.00 uur weer richting vliegveld en om 21.30 uur zaten we weer in het vliegtuig. De laatste minuutjes in Thailand en op naar Nederland. Ik had zin om naar huis te gaan en was erg blij om mijn familie weer terug te zien op Schiphol.

Ik heb een superleuke tijd gehad in Azië en ben een mooie ervaring rijker. Heel erg bedankt allemaal voor jullie mailtjes en reacties! In de komende dagen ga ik lekker genieten van de laatste (zonnige) vrije dagen en veel mensen weer zien!!

Een dikke kus en tot snel!!

Liefs,
Ingeborg

• 01 Mei 2007 - 07:42

Henk:

Hallo Ingeborg,

Fijn om te horen dat de vakantie erg leuk is geweest. Ook blij om te horen dat je weer veilig thuis bent.

Hartstikke leuk om je tijdens je belevenissen gevolgd te hebben.
    Misschien zien we elkaar nog wel een keer.

Groetjes Henk

• 01 Mei 2007 - 08:06

Pa:

Hehe,

En of we blij zijn dat je weer 'thuis' bent. Heerlijk! Het was wel fantastich om alles op deze wijze te kunnen volgen.
    We zijn nu zeer benieuwd naar je commentaar bij de vele foto's.

Pa en Ma

• 01 Mei 2007 - 11:41

Fam.Martens:

Hoi Ingeborg,
    Goed om te horen dat je weer veilig thuis bent gekomen,'t is tenslotte toch een hele onderneming zo'n vliegreis...!!Nou was jij natuurlijk al veel gewend omtrent vertragingen en lange reistijden,maar als je eenmaal naar huis kan,dan kan het niet snel genoeg gebeuren,toch?
    We zullen je reisverhalen en foto's zeker missen,maar we gaan je vast nog wel eens live ontmoeten deze zomer,en dan hangen we aan je lippen....!!!!
    Groetjes en geniet nog lekker van het hollandse zomerweer!
    Staf,Ingrid & Stephanie.

• 01 Mei 2007 - 12:46

Dagmar:

he lieverd!

Ben heel erg blij dat je weer veilig terug bent en dat je het zo ontzettend goed hebt gehad!

Hoop je snel weer te kunnen vastpakken!
    En mocht dit niet lukken voordat je met je nieuwe baan begint, veel succes met je eerste werkdag!
    dikke kus Dagmar

• 01 Mei 2007 - 19:50

Melissa:

Hee Ingeborg,
    Nu zit je prachtige avontuur er weer op, wat zal dat wennen voor je zijn. Gelukkig is het hier ook lekker warm... Martin en ik verheugen ons erop om je weer eens te zien. Maar eerst nog ff bijkomen en je instellen op je nieuwe job! veel groetjes!