duiken, duiken, duiken! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ingeborg Spuesens - WaarBenJij.nu duiken, duiken, duiken! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ingeborg Spuesens - WaarBenJij.nu

duiken, duiken, duiken!

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

09 April 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hi!
Zo, ik ben na een heerlijk (onderwater)weekje op een klein eilandje 'Kecil' weer terug in Kuala Lumpur.

Vorige week vanuit KL met de nachtbus naar Kuala Besut gegaan waar de boot naar het eiland 'Pulau Kecil' vertrok. De bussen in Maleisie zijn vele malen luxer en comfortabeler dan in Cambodja en ik heb zelfs een paar uur kunnen slapen. Helaas zat ik naast een Maleisische 1e klas kletsmajoor, dus dat beperkte het aantal slaapuren. Ik heb mijn ogen zoveel mogelijk dichtgedaan al was het maar om zijn geklets te stoppen. Het verzoek om mijn hand vast te houden (!!) heb ik dan ook vriendelijke afgewezen.

Rond 9 uur 's ochtends aangekomen op het eiland en ingecheckt bij een soort van guesthouse. Dit guesthouse ging net open met mij als eerste klant. Mijn kamer was een hutje net achter het strand met 3 flinke gecko's als kamergenoten. Deze eten blijkbaar de muggen en insecten dus vooruit dan maar. Het is 's nachts wel vreemd om ze te horen krioelen, maar met de gedachte dat ze banger voor mij waren dan andersom is het me gelukt prima te slapen.

Het eiland verkend en hier en daar geinformeerd naar duikcursussen. Bij Coral Sky Divers voor de volgende dag een plaatsje in de cursus gereserveerd en daarna wat gegeten en gedut.

De dagen daarna stonden in het teken van de duikcursus. Zo'n beetje meteen het water in en dat ging allemaal prima. De theorie duurde 1,5 dag en verder erg veel onder water geweest. De 'groep' bestond uit Rod (amerikaan) en mij dus we kregen zo'n beetje priveles van Rob (instructeur).

Onder water echt superveel gezien dus voor de kenners een kleine opsomming; stingray, triggerfish, baracuda's, snappers, boxfish, schildpad van 1,4 meter, morays, zebra lionfish, bamboosharks, blacktipshark en nog veel meer. Omdat het paringsseizoen is voor sommige vissen stelt niet iedere vis het bezoek van duikers op prijs. De triggerfish viel bijna onze instructeur, Rob, aan en dit was een behoorlijk spannend duikmoment. Op dit incidentje na was het echt heerlijk duiken. De cursus zat er na 3 dagen op en de rest van de dagen heb ik nog volop gedoken. Ik heb nu echt de smaak te pakken en hopelijk is Ilse te porren voor een dagje strand/duiken :-)

Gister/vannacht met de nachtbus weer terug naar KL gekomen en nog een paar uurtjes en dan is Ilse hier!

Ik ga nog heerlijk genieten van de laatste weken in Azie!!

Liefs,
Ingeborg

  • 09 April 2007 - 10:48

    Evelien:

    Wat klinkt dat geweldig, dat duiken!!
    Veel plezier samen met Ilse :)
    Liefs Eef

  • 09 April 2007 - 17:01

    Merel:

    Hey Ingeborg,
    Wat geweldig klinkt je duikavontuur! Ben helemaal jaloers... Als je terug bent in Nederland moet je het hier ook maar eens uitproberen. Lijkt me gezellig. Wel minder spectaculaire vissen, vrees ik.
    Nog veel plezier de komende weken.
    Groetjes, Merel

  • 10 April 2007 - 08:33

    Joris:

    Fijn is dat. Hebben we hier net het eerste zonnige weekend van 2007 achter de rug (bijna 17 graden !)en dan zie ik 's ochtends op het werk als eerste jouw foto's... Hoezo frustrerend!?!

    Anyway, denk niet dat het je heel veel zal interresseren daar in Z-O-A, maar jouw geliefde BLOF gaat zijn eerste stadionconcert in hun geschiedenis geven. Op 9 juni en wel in......Eindhoven natuurlijk. Schijnt een 'kado' van een of andere energiemaatschappij aan de inwoners van Eindhoven te zijn. (weet je ook meteen waarom de tarieven verhoogd zijn ;-)

    Ben wel jaloers op je duikavontuur. Dankzij mijn trommelvliezen zal ik nooit verder komen dan 'little Nemo' in 3D, maar het klinkt echt superstoer!

    Nou, ik ga weer keihard werken... ;-(

    Joris

  • 10 April 2007 - 08:55

    Ingrid:

    Hoi Ingeborg.
    Heb mijne-mailadres weer toegevoegd, hopelijk ontvangik nu wel weer de berichten.Nu hadik wel lekker veel leesvoer en ben weer helemaal bij met het lezen van je/jullie avonturen!Veel plezier met Ilse! Geniet van je laatste weken in Azië! Liefs Ingrid.

  • 10 April 2007 - 13:04

    Merel:

    He! of je kent er twee of iemand gaat creatief met mijn naam om!
    Ook deze merel leest iig weer met lichtelijk jaloerse gevoelens je avonturen. Verpest voro het leven nu je eenmaal onder water geweest! Heel veel plezier met je zussie!

  • 10 April 2007 - 13:20

    Wilfried En Mia:

    Leuke foto van beide zussen!!
    Nog veel plezier voor de laatste weken en geniet er nog van met zijn tweeën.

























  • 12 April 2007 - 18:48

    Saskia:

    Hallo zussen,

    Hoe hebben jullie het samen??
    Ils, wat een spannende verhalen in je uppie in Bangkok, klonk niet helemaal verstandig.. ;-)

    Veel plezier de komende dagen!

    xxx sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingeborg

Hallo! De voorbereidingen voor mijn 'reis-in-aantocht' beginnen steeds meer vorm te krijgen. Vandaag heb ik het eerste deel van de nodige vaccinaties gehad en ben in ieder geval per heden beschermd tegen buiktyfus en andere vreselijke aandoeningen. Ik ben momenteel hard aan het nadenken over de reisroute en deze begint al aardig vorm te krijgen. Op 12 januari vlieg ik met de KLM richting Bangkok,Thailand. Na een paar dagen acclimatiseren en Bangkok verkennen zal ik door Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand en ter afsluiting Maleisië reizen. Op 28 april zal ik dan met een rugzak vol ervaringen en belevenissen in Nederland aankomen. Als je het leuk vindt om te volgen waar ik uithang en wat ik allemaal aan het doen ben, blijf volgen want... wordt vervolgd...

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 18371

Voorgaande reizen:

12 Januari 2007 - 28 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: