de zusjes... - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Ingeborg Spuesens - WaarBenJij.nu de zusjes... - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Ingeborg Spuesens - WaarBenJij.nu

de zusjes...

Door: Ingeborg en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

14 April 2007 | Maleisië, Tanah Rata

Hallo!
Het eerste berichtje sinds de hereniging van Ingeborg en Ilse :-)
Ingeborg heeft Ilse op 9 april opgehaald van het vliegveld in Kuala Lumpur en dat was een verrassing voor Ilse dus even schrikken, maar erg leuk. Tijdens de busrit van 1 uur naar het centrum van Kuala Lumpur konden we helaas niet naast elkaar zitten, dus het bijkletsen kon pas daarna van start gaan. Zoals te verwachten kletsten we de oren van elkaars hoofd en vielen we al pratend om half 2 's nachts in ons stapelbed in slaap!

De eerste dag samen hebben we KL verkend en onder andere de Petronas towers van dichtbij bekeken. We hebben in een soort van hele hoge euromast van het uitzicht over Kuala Lumpur genoten. (Deze toren was overigens hoger dan de Petronas towers.)

De volgende dag hebben we een uitstapje gemaakt naar Melaka. Dit is een voormalig Nederlandse kolonie en er waren een paar overblijfselen uit die tijd te bezichtigen. Tijdens de busrit heen hebben we gezellig gekletst en gelachen met de buschauffeur en een andere Maleisische passagier. We hebben zelfs een tros bananen van de chauffeur gekregen.

Na een dagje Melaka stond er een reisdag richting Taman Negara op het programma. Taman Negara is de grootste en oudste (130 miljoen jaar oud) jungle ter wereld. De reis ernaartoe was onder andere een mooie boottocht van 2 uur.
Dezelfde avond hebben we nog een jungle safari gedaan en dit was best spannend. In een open jeep door de jungle met al haar geritsel en geluiden. We hebben een hele grote spin gezien, een katachtige en 2 slangen!!

We hebben de nacht doorgebracht (wederom in een stapelbed) in een primitieve kamer aan de rivier. De volgende ochtend zijn we na het ontbijt de jungle in vertrokken. Hier hebben we uren rondgelopen en onder andere over hangbruggen gelopen, een berg beklommen en naar een waterval gezocht (niet gevonden). We waren een beetje verdwaald, maar hebben uiteindelijk onze weg uit de jungle gevonden en waren net op tijd voor een bezoekje aan de Orang Asli (oorspronkelijke bewoners van Maleisie). Dit zeer primitieve dorpje is aan de rivier gelegen en heeft geen electriciteit. 's Avonds in onze primitieve koude buitendouche met diverse jungle-insecten op de muren gedoucht. (Ilse moet hier nog een beetje aan wennen).

Vanochtend om 8 uur vertrok onze bus richting Cameron Highlands. Dit gebied is hoger gelegen en is bekend vanwege haar vele theeplantages. De weg ernaartoe was erg mooi met bijna continue woud en groen langs de weg.
Morgenochtend om 6 uur gaan we zonsopkomst bekijken vanaf het hoogste punt en een theeplantage bezoeken.

De afgelopen dagen hebben we al ontzettend veel gekletst en proberen we de afgelopen 3 maanden in te halen, erg gezellig dus!

We houden jullie op de hoogte!

Liefs,
Ingeborg en Ilse

• 14 April 2007 - 14:43

Pa En Ma:

Heeel leuk dat jullie samen de laatste weken doorbrengen. We zien er wel stilaan naar uit om weer eens met z'n allen bij elkaar te zijn!! En dan horen we waarschijnlijk nog veel meer!
    Tot dan nog een plezierige vakantie,

groetjes,
    Pa

• 14 April 2007 - 15:17

Ingrid:

Gelukkig ik ontvang weer je/jullie mail!
    Hier is het ook zomer nu! 26 graden en dit blijft de komende dagen (hopelijk ) volgens voorspelling zo. Leuk dat je zus er nu is. Lijkt me heel gezellig.Dank je voor het delen van je avonturen. Wat een belevenissen in een paar maanden tijd! Veel plezier verder voor jullie gewenst! Geniet nog van de laatste weken daar! Groetjes Ingrid xxx.

• 14 April 2007 - 16:25

Fam.Martens:

Hoi Ingeborg & Ilse,leuk dat jullie nu eindelijk herenigd zijn...,en aan jullie vakantie samen kunnen beginnen!Jullie hebben die waterval dan wel niet gevonden,maar jullie hebben beiden vlakbij een spraakwaterval,die je niet kunt missen!!!Geniet samen nog lekker van deze vakantie!
    Groeten fam.Martens

• 15 April 2007 - 17:37

Mia En Wilfried:

Gelukkig zijn jullie nu met zijn tweeën, wel zo gezellig. Wennen doen we nog steeds niet helemaal aan jullie verhalen. In de jungle en een beetje verdwaald !! Ik mag er niet aan denken. Verder allemaal enge beesten tot in de douche toe! Ik ben toch wel heel tevreden op de Kanaalkade.
    Evengoed wens ik jullie nog een paar hele leukeen (ont)spannende weken toe .

Groetjes, Mia

• 16 April 2007 - 07:20

Desiree:

Lieve Ibee en Ilse!

Wat heerlijk dat jullie lekker samen zijn. Ik zie helemaal voor me hoe jullie elkaar de oren van de kop kletsen en steeds hetzelfde denken en zeggen!
    Superverhaal weer.
    Geniet er nog heerlijk van, het aftellen vior mij begint nu wel hoor!

Dikke kus Dees